OKUL KENDİ ELEKTRİĞİNİ GES’TEN KARŞILIYOR

OKUL KENDİ ELEKTRİĞİNİ GES’TEN KARŞILIYOR
Yayınlama: 25.06.2026
Düzenleme: 25.06.2026 19:11
A+
A-

Gaziantep’in İslahiye ilçesindeki Cemil Meriç Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, döner sermaye gelirleriyle kurduğu Güneş Enerjisi Santrali (GES) sayesinde okul, yemekhane ve pansiyonun elektrik ihtiyacını karşılıyor.

İslahiye Cemil Meriç Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 2022 yılında kurdukları döner sermaye işletmesinde elde edilen kar ile 2025 yılında okulun bahçesine güneş enerji panelleri kurdu. Burada elde edilen 83,3 kilovat enerji ile okul, pansiyon ve yemekhanenin elektrik ihtiyacını karşılıyor.

GES’in bir yıl içinde kendini amorti edeceğini belirtti Okul Müdürü Zeyyat Barut, okulumuz bünyesinde 2022 yılında kurdukları döner sermaye işletmesinden elde edilen gelirlerle projeyi hayata geçirdiklerini belirtti. Devlete ek yük oluşturmadan yenilenebilir enerjiye yatırım yaptıklarını belirtti. Barut, “Döner sermaye işletmemizden elde ettiğimiz gelirle, 2025 yılında kurulu gücü 83,3 kilovat olan güneş enerji santralini kurduk. Elektriğimizi kendimiz üretiyoruz. Buradaki üç binamızın, okul, yemekhane ve pansiyonumuzun elektrik ihtiyacını bu panellerden karşılıyoruz.” dedi.

Kaynak: Guncelhaber27

error: Guncelhaber27.com Telif Hakkından Dolayı Korunmaktadır !!