OKUL KENDİ ELEKTRİĞİNİ GES’TEN KARŞILIYOR

OKUL KENDİ ELEKTRİĞİNİ GES’TEN KARŞILIYOR
Yayınlama: 25.06.2026
Düzenleme: 25.06.2026 19:30
A+
A-

Gaziantep’in İslahiye ilçesindeki Cemil Meriç Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, döner sermaye gelirleriyle kurduğu Güneş Enerjisi Santrali (GES) sayesinde okul, yemekhane ve pansiyonun elektrik ihtiyacını karşılıyor.

Okul yönetimi, 2022 yılında kurulan döner sermaye işletmesinden elde edilen gelirlerle 2025 yılında okul bahçesine güneş enerji panelleri kurdu. Kurulu gücü 83,3 kilovat olan santralden elde edilen enerjiyle okulun, pansiyonun ve yemekhanenin elektrik ihtiyacı karşılanıyor.

Okul Müdürü Zeyyat Barut, AA muhabirine yaptığı açıklamada, projeyi döner sermaye gelirleriyle hayata geçirdiklerini söyledi.

Yenilenebilir enerjiye yatırım yaparak devlete ek yük oluşturmamayı hedeflediklerini belirten Barut, “Döner sermaye işletmemizden elde ettiğimiz gelirle, 2025 yılında kurulu gücü 83,3 kilovat olan güneş enerji santralini kurduk. Elektriğimizi kendimiz üretiyoruz. Buradaki üç binamızın, okul, yemekhane ve pansiyonumuzun elektrik ihtiyacını bu panellerden karşılıyoruz.” dedi.

GES’in ekonomik açıdan da önemli katkı sağladığını ifade eden Barut, yatırımın kısa sürede geri dönüş sağlayacağını belirterek, santralin yaklaşık bir yıl içerisinde kendisini amorti etmesini beklediklerini kaydetti.

Kaynak: Guncelhaber27

error: Guncelhaber27.com Telif Hakkından Dolayı Korunmaktadır !!